آرین موتور

نکاتی درباره نگهداری رنگهای خاص خودرو

اثر صمغ و شیره درختان:
اثر صمغ و شیره درختان باعث تخریب فیلم رنگ می گردد.
راه حل: اثر شیره درختان ویا قطران را با مواد الکلی از روی سطح پاک نمایید.
همیشه به محض مشاهده اثر صمغ و شیره درختان، خودرو را کاملا” تمییز نمایید، زیرا تا زمانی که چسبنده می باشد، می توان آن را از روی بدنه پاک کرد و در زمانی که خشک شده است با مواد الکلی بدنه را تمیز نمایید و سپس خودرو را بشویید.

اثر بنزین
اثر لکه بنزین خارج شده از باک بنزین
راه حل: سعی کنید باک را کاملاً پر نکنید و پس از خارج شدن بنزین از باک آن را با پارچه نرم تمیز نمایید.
تا جایی که امکان دارد از پر کردن بیش از حد باک، دوری کنید و در هر صورت اگر این اتفاق بیافتد بهتر است با پارچه نرم، منطقه آلوده را پاک نمایید.

اثر قهوه یا شربت ها:
بیشتر شربت ها دارای کربنات و اسیدهایی هستند که می توانند بر روی پوشش کیلیر اثر مخرب داشته باشند.
راه حل: شستشوی بدنه
در هنگام مسافرت، ممکن است در هنگام استراحت و مصرف چای و قهوه یا نسکافه با مواد شیرین، مقداری از شربت فوق بر روی رنگ بدنه بریزد، خیلی از نوشیدنی ها از مواد اسیدی هستند و اسید می تواند بر روی رنگ اثر مخرب داشته باشد خصوصاً اگر زمان زیادی از ریختن مواد بر روی فیلم رنگ گذشته باشد و باعث سخت شدن مواد گردد و اگر از مواد کربنات و شکر استفاده شده باشد باید هر چه سریع تر آن منطقه را تمیز کرد.

اثر فضله پرنده:

تخریب رنگ در اثر خاصیت اسیدی فضله پرنده
راه حل: شستن خودرو
فضله پرنده بدلیل داشتن مواد اسیدی، باعث تخریب رنگ و کیلیر می گردد بسته به نوع پرنده و نوع تغذیه، معمولاً اثرات تخریبی متفاوتی دارند، راحل برای رفع مشکل شستشوی سریع ماشین و یا تمیز کردن با پارچه نرم با کمی آب و یا قرار ندادن خودرو در زیر درختان می باشد.

اثر حشرات:
اثر مواد اسیدی حشرات بر روی رنگ
راه حل: شستشوی ماشین
هنگام عبور در جاده ها خصوصاً در جاده های خارج از شهر و در زمان های غروب، اثرات حشرات را بر روی بدنه خودرو دیده باشید، بدن این حشرات به علت داشتن مواد اسیدی، در صورتی که به موقع تمییز نشوند باعث تخریب رنگ می گردد لذا بهترین راه حل شستشوی سریع ماشین می باشد.

بازگشت به لیست