آرین موتور

گرم کن صندلی

arian-motor

در یک دهه اخیر با گسترش تکنولوژی خودرو ‌سازی، صندلی خودرو‌ها نیز دست‌خوش تغییراتی از جمله تعبیه گرم‌کن و سرد‌کن شده اند که طراحان جهت ایجاد سرما یا گرما در صندلی ها از انتقال دهنده ها بهره میبرند که دما را بطور یکنواخت در سطح صندلی جریان دهد البته برای ایجاد یکنواختی در رویه صندلی ها می بایست از رویه چرمی استفاده گردد.
یک گرمکن صندلی شامل دو قسمت می باشد
1- یک قسمت جداگانه برای پایین صندلی
2- یک پشتی یا یک پدکه قسمت‌های مختلف صندلی را پوشش دهد
این تکنولوژی مزایای زیادی دارد از جمله اینکه به سرنشین کمک می‌کند تا راحت‌تر سفر خود را انجام دهد و بنا به نیاز می‌توان دمای صندلی را کم و یا زیاد کند و به ویژه برای کسانی که در روزهای سرد سال زیاد دچار سرماخوردگی می شوند با ایجاد گرما در نزدیکی بدن باعث راحتی بیشتر و رفع خستگی شود و همچنین این تکنولوژی توسط پزشکان برای افرادی که دچار دردهایی در ناحیه کمر در هنگام رانندگی می باشند نیز توصیه شده است.
در خودروهای میتسوبیشی کنترل کننده های گرم کن در دو وضعیت ( HI ) گرم کن قوی برای گرم کردن سریع و ( LO ) گرم کن ضعیف برای گرم نگه داشتن صندلی ، در کنار صندلی های جلو در تمام مدل های 2018 و 2017 تعبیه شده است. زمانی که وضعیت سوییچ موتور درحالت ON باشد می توان از گرمکن استفاده کرد. ابتدا از دکمه HI جهت گرم کردن سریع استفاده گردد و هنگامی که به‌ دمای مورد نظر رسید از دکمه LO جهت ثابت نگه داشتن دمای دلخواه استفاده شود.
لازم به ذکر است گرمکن ها دارای یک ترموستات احتیاطی جهت جلوگیری از تولید گرمای بیش از اندازه و نیز جلوگیری از آتش سوزی و صدمه و آسیب به سرنشین می باشند.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط