آرین موتور

اجتناب از نصب روکش صندلی برای خودروهای میتسوبیشی

امروزه با پیشرفت صنایع خودروسازی، سامانه‌های ایربگ اتومبیل‌ها نیز توسعه قابل توجهی داشتند. در گذشته ایربگ‌ها در جلو خودرو و در زیر داشبود آن‌ها خلاصه می‌شدند اما امروزه ایربگ‌ها از نظر جایگاه و فرم به بخش‌های متنوعی تقسیم می‌شوند. در خودرو‌های مدرن امروزی غیر از ایربگ‌های جلو شاهد ایربگ‌های جانبی، ایربگ‌های زانو و ایربگ‌های فرعی از جمله ایربگ دور فرمان هستیم. بر اساس این فناوری‌های جدید، بسیاری از متخصصان معتقد هستند که ایربگ‌ها در خودرو‌های امروزی می‌توانند تا 40 درصد میزان کشته شدن سرنشینان خودرو را در تصادفات رانندگی کاهش دهند.

توصیه می گردد مالکان خودرو قبل از اقدام به هرگونه نصب و تغییر در فضای داخلی خودرو حتما موارد ایمنی و توصیه های کارخانه سازنده را مطالعه و بررسی کرده تا صرفا با انجام آن موارد باعث خسارات احتمالی به سرنشینان و از بین بردن بعضی از موارد ایمنی نشوند.

به عنوان مثال یکی از سوالاتی که ذهن مشتریان خودروهای میتسوبیشی را به خود مشغول کرده این است که چرا کارشناسان این شرکت اعلام کرده اند که نباید از روکش صندلی به صورت جداگانه استفاده نمود!

در پاسخ به این سوال باید گفت که در خودروهای جدید به جهت افزایش ایمنی سرنشین ها از کیسه هوای جانبی که داخل صندلی های جلو تعبیه گردیده است استفاده شده.

لذا با نصب روکش اضافی بر روی صندلی خودرو، در صورت بروز تصادف، روکش صندلی نصب شده مانع باز شدن کیسه هوای جانبی گردیده که این عامل ممکن است موجب بروز خسارات جانی گردد.


همچنین نصب روکش صندلی علاوه بر ایراد فوق موجب آسیب در سیستم گرمکن صندلی و خرابی موتور الکتریکی محرک صندلی می گردد.

با توجه به توضیحات فوق میتوان اینگونه نتیجه گرفت که در صورت نصب روکش صندلی و وقوع حادثه احتمالی و یا خسارت، مسئولیت به عهده ی مالک خودرو می باشد.

بازگشت به لیست